Scroll down for English version

Naam ondernemer: Melissa Halley
Verdere handelsnaam: Melissa Halley Fine Art
Vestigingsadres: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam
Postadres: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam

Telefoonnummer: 020-4710471
Bereikbaar: Geen vaste uren, beter bereikbaar via mail
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
KvK-nummer: 34343218
Btw-nummer: NL0016.01.916.B36

Voor informatie en vragen mailt u naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Als u een bestelling plaatst via deze webwinkel gaat u akkoord met onderstaande voorwaarden.

Alle prijzen in deze webshop zijn consumentenprijzen in euro's inclusief BTW.

Als het gaat om product informatie is er hard aan gewerkt om alle informatie correct op de site weer te geven. Echter aan eventuele fouten kunnen geen rechten worden ontleend.

Kleuren kunnen op een beeldscherm anders overkomen dan in het echt.

D
e webwinkel is tweetalig. Doormiddel van de vlaggetjes rechts in het scherm kiest u voor de Engelse of Nederlandse versie.


Betaling binnen Nederland

U kunt uw bestelling betalen via uw (Nederlandse) bankrekening of PayPal. Aan het betalen via uw Nederlandse bankrekening zijn geen extra kosten verbonden.
Bij betalingen met PayPal wordt er 6 % betaalkosten in rekening gebracht. Dit percentage is gebaseerd op het totaalbedrag van het product, inclusief BTW.

Zodra u een bestelling plaatst wordt het betreffende item voor u gereserveerd. Een reservering, zonder daarop volgende betaling, wordt 7 kalenderdagen voor u vastgehouden. Nadat uw volledige betaling binnen is zal overgegaan worden tot verzending van uw bestelling. Uw betaling vindt plaats binnen een beveiligde betaalomgeving.


Verzending binnen Nederland

Uw bestelling zal zo snel mogelijk na ontvangst van complete betaling naar u toe verzonden worden. Normaal gesproken is dit binnen 7 werkdagen, tenzij anders overeengekomen.
U krijgt een bevestiging per e-mail wanneer uw pakket is verzonden, samen met de track & trace code.
Voor verzending binnen Nederland wordt € 5,- gerekend. Voor verzending naar het buitenland gelden andere verzendkosten. Zie hiervoor de tekst hieronder: Verzending buiten Nederland.


Betaling buiten Nederland

U kunt uw bestelling betalen via PayPal. Hiervoor wordt 6 % betaalkosten in rekening gebracht. Dit percentage is gebaseerd op het totaalbedrag van het product, inclusief BTW.

Zodra u een bestelling plaatst wordt het betreffende item voor u gereserveerd. Nadat uw volledige betaling binnen is zal overgegaan worden tot verzending van uw bestelling. Uw betaling vindt plaats binnen een beveiligde betaalomgeving.


Verzending buiten Nederland

Voor verzendingen binnen West-Europa worden verzendkosten van € 10,-  gerekend. In de rest van Europa € 16,- en buiten Europa € 25,-.

Eventuele douanekosten of kosten voor invoerrechten zijn voor de consument.


Verzendproces

Melissa Halley is verantwoordelijk voor het product tijdens het verzenden tot aan ontvangst.
De producten worden degelijk verpakt. Mochten er tijdens het verzenden toch beschadigingen zijn ontstaan is dit voor de verantwoordelijkheid van Melissa Halley en zal er in samenspraak met de klant naar een oplossing worden gezocht.
Beschadigingen dienen doormiddel van foto’s van het beschadigde, ongeopende pakket en beschadigde inhoud overlegd worden.
Neem in dit geval contact op met: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Bedenktijd

U heeft als consument 14 kalenderdagen bedenktijd. Dit houdt in dat na orderbevestiging de verkoop gedurende 14 kalenderdagen kan worden ontbonden. Deze tijd gaat in vanaf de eerste dag na ontvangst van het product. Na ontbinding van de verkoop heeft de consument 14 kalenderdagen om het product retour te zenden.

Als u toch niet over wil gaan tot aankoop van het eerder bestelde product stuurt u dan een mail naar:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meld u dan:
Uw naam
Bestelnummer (dit staat in uw bestelling mail en op uw factuur)
Artikel titel (dit staat in uw bestelling mail en op uw factuur)
Reden van retour


Retourneren

Retourneren is mogelijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding van de verkoopovereenkomst.
Het product dient in de originele staat en verpakking retour te worden verzonden.

Bij retournering zijn de verzendkosten voor de consument.
Het valt aan te raden het verzenden op dezelfde wijze te doen als dat het u is toegekomen, met een track & trace code.
De consument is verantwoordelijk voor het product tijdens het retour verzenden tot aan het ontvangen van het product door Melissa Halley.
Producten dienen tijdens het retour vervoer deugdelijk verpakt te zijn. Dit is de verantwoordelijkheid van de consument.
Als er bij aankomst beschadigingen zijn opgetreden die te wijten zijn aan ondeugdelijke verpakking door de consument heeft Melissa Halley het recht om niet over te gaan tot terug betaling van het aankoopbedrag.

Bij correcte retournering zullen alle kosten die door de consument zijn gedaan bij aankoop (aankoop product, eventuele kosten betaalmethode, kosten verzending) binnen 14 kalenderdagen worden terugbetaald na ontvangst van het te retourneren product.

Echter, het retourneren van het product gebeurd op kosten van de consument.

-------------------------------------------------------------------

Name: Melissa Halley
Also known as: Melissa Halley Fine Art
Business address: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam, The Netherlands
Postal address: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam, The Netherlands
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Chamber of Commerce number: 34343218
VAT number: NL0016.01.916.B36

For information and questions please mail to: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

If you place an order via this webshop you agree to the following terms and conditions. 

All prices in this shop are retail prices in Euros including VAT. 

When it comes to product information there has been taken much effort to make sure all the information on the site is truthful. However, no rights may be derived from any mistakes.

Colours may look different from the actual art. 

The shop is bilingual. Through the flags right of the screen you’re able to select the English or Dutch version.
 

Payment within the Netherlands 

You can pay your order through your (Dutch) bank account or PayPal. There are no additional costs to paying via your Dutch bank account. When paying via PayPal a 6% payment fee will be charged. This percentage is based on the total amount of the product, including VAT.
Once you placed an order the item is reserved for you for 7 calendar days. After full payment has been received your order will be shipped. Your payment will take place in a secure payment environment.
 

Shipping within the Netherlands 

Your order will be sent as soon as possible after receiving full payment. Usually within 7 working days, unless agreed differently.
You will receive a confirmation email when your package has been shipped, along with the track & trace code.
For shipping within the Netherlands € 5, - is charged. For shipment to other countries there are different shipping costs. See the text below: Shipping outside of the Netherlands.
 

Payment outside of the Netherlands

You can pay your order via PayPal. A 6% payment fee will be charged. This percentage is based on the total amount of the product, including VAT.
Once you placed an order the item is reserved for you for 7 calendar days. After your full payment has been received your order will be shipped. Your payment will take place within a secure payment environment.

Shipping outside of the Netherlands 

For shipments within Western Europe the costs are € 10, -. In the rest of Europe it’s € 16, - and outside Europe € 25, -.
Any custom fees or importing charges are the consumers responsibility.
 

Shipping Process 

Melissa Halley is responsible for the product during door to door transport .
The products are properly packaged. When damage does occur during shipping there will be sought for  a solution in concurrence with both parties.
Damages must be submitted through photos of the damages, both the unopened package and damaged contents.
In this case please contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 

Change of heart 

The consumer has 14 calendar days to change his/ her mind. Time starts the day after receiving the product. When the consumer does have a change of heart he or she has 14 days to return the product.
To cancel the order please send an email to: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Please state:
- Your name
- Order number (you can find the order number in your mail order and on your bill)
- Article title (you can find the article title in your mail order and on your bill)
- Reason for return
 

Returns 

Returns are possible within 14 calendar days after termination of the sales contract.
The product should to be sent return to sender in the original condition and packaging.

The customer is responsible for shipping costs to return the item to Melissa Halley.
Please send the return item the same way as it arrived, with a track & trace code or make sure to save the postal receipt.

In case of a return the consumer is responsible for the door to door shipment back to Melissa Halley.
Products should be properly packed during the return transport. This is the responsibility of the consumer.
If upon arrival damages have occurred which are due to improper packaging Melissa Halley has the right not to return payment to the consumer.

When the return occurs without any damages or other mishaps all costs made by the consumer before the return will be refunded within 14 calendar days after receiving the product.

However, the return costs of the product are the responsibility of the consumer.

You can always order directly by sending me an e-mail at: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
For questions or if something went wrong during ordering please contact me at: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

You can place an order online by choosing the tab ‘Shop’ at the menu bar. Here you will find all articles which are available through the webshop at the time, sorted into different categories.
For more information about an item, click on the article. Here you will find information like size, technique, etc. By clicking on the picture you can see a larger version of the image.

If you want to place an order, you must first register. This is done in the menu 'User menu', right of the screen, under ‘Register’. To register means that you create a user name and password. After you have done this you can log in. You will need a valid email address. Through this e-mail address you will receive a confirmation. For registration it is also required to fill in some personal data such as your name and shipping address.
After registration you can now log in using the login option, customize your information, see your order status, doing more orders etc.
All of these actions are located in a secure web environment. The lock on the left of the site data (www.melissahalley.nl / ...) shows you are indeed in the secure area.

You can add a product to the cart by clicking the 'add to cart' button.
Right on the webpage you will find the shopping cart. With the x-button you can remove added products.
Please note that the shopping cart is only visible in the 'shop' menu.
When you are finished shopping, press the button ' proceed to checkout '.
You're in the secure web environment now. The lock on left of the site data (www.melissahalley.nl / ...) shows you are indeed in the secure area.
Now the shipping costs are included in the payment specification. In the Netherlands the shipping costs are € 5, -.
In Western Europe it’s € 10, -, in the rest of Europe € 16, - and outside Europe € 25, -.

At ‘payment method’, you can specify how you want to pay. Within the Netherlands you can pay through your bank (Bank Transfer) or via PayPal. If you don’t have a Dutch bank account the option ‘Bank Transfer’ is not possible.
Paying through a Dutch bank account is free. When payment takes place via PayPal a fee of 6% of the product total incl. VAT is charged.
In most cases the payment button is set to ‘Bank Transfer’. If this is the case the button is blue. If you prefer to pay by PayPal, click on the button 'PayPal' and you will notice this button has now has turned blue.
Next press the square button to the left of the text ‘Please accept the Terms and Conditions before proceeding’. If you don’t check this box the order cannot proceed.
By clicking on the link of the text you will find the terms and conditions both in Dutch and English. You can also check the terms & conditions in the User Menu at the bottom.

At this time you can still change or cancel your order.
After accepting the terms and conditions you place your order by clicking ‘finish’.

Een bestelling plaatsen

Dit kan altijd direct bij de kunstenaar door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ook voor vragen of als er iets mis is gegaan bij het bestellen kunt u contact opnemen via bovenstaand e-mail adres.

Een bestelling plaatsen doet u door in de menubalk naar de tab ‘Shop’ te gaan. Hier vindt u alle artikelen die op dat moment via de webshop verkrijgbaar zijn, gesorteerd in verschillende categorieën.
Voor meer informatie over een artikel klikt u op het betreffende artikel. Hier vindt u informatie als formaat, techniek etc. Door op de afbeelding te klikken ziet u een grotere versie van de afbeelding.

Als u een bestelling wil plaatsen dient u zich te registreren. Dit doet u in het menu ‘mijn gegevens’, rechts in beeld, onder ‘registreer’. Registreren houdt in dat u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaakt waarmee u voortaan kan inloggen. Hiervoor heeft u een geldig e-mail adres nodig. Via dit e-mail adres krijgt u een bevestiging. Voor de registratie zijn tevens persoonlijke gegevens zoals uw naam en verzend adres nodig.
Na registratie kunt u voortaan via de login optie inloggen, uw gegevens aanpassen, uw bestellingstatus bekijken, meer bestellingen doen etc.
Al deze handelingen bevinden zich in een beveiligde web omgeving. Dit ziet u aan het slotje links bij de sitegegevens (www.melissahalley.nl/...).

U voegt een product toe aan de winkelwagen door op ‘aan winkelwagen toevoegen’ of ‘add to cart’ te klikken.
Rechts op de pagina ziet u in een apart menu de winkelwagen en of er wat in zit. Met het kruisje verwijderd u zo nodig toegevoegde producten.
Let op: de winkelwagen is alleen zichtbaar in het menu ‘shop’.
Als u klaar bent met winkelen drukt u op de knop ‘verder naar kassa’ of ‘proceed to checkout’.
U zit in de beveiligde betaalomgeving. Dit ziet u aan het slotje links bij de sitegegevens (www.melissahalley.nl/...).
De verzendkosten zijn nu ook opgenomen in de betaal specificatie. Binnen Nederland zijn de verzendkosten € 5,-.
In West-Europa € 10,-, de rest van Europa € 16,- en buiten Europa € 25,-.

Bij ‘betaalmethode’ of ‘payment method’ kunt u aangeven op welke manier u wilt betalen. Binnen Nederland is dat via uw bank (Bank Transfer) of via PayPal. Als u geen Nederlandse bankrekening heeft valt de optie ‘Bank Transfer’ af.
Betalen via uw bankrekening is gratis. Voor betalingen via PayPal wordt een bijdrage van 6% gevraagd van het producttotaalbedrag incl. btw.
De knop staat in de meeste gevallen op de betaalmethode ‘Bank Transfer’ en die is daarom blauw gekleurd. Als u liever via PayPal betaald klikt u op de knop ‘PayPal’ en u zult zien dat deze nu blauw is geworden.
Vervolgens drukt u op het vierkante vakje links naast de tekst ‘Gelieve de algemene voorwaarden te accepteren voor u verder gaat’ of ‘Please accept the Terms and Conditions before proceeding’ (Algemene Voorwaarden). Als u dit vakje niet aan klikt kan de order niet verder gaan.
Door op de link van die tekst te klikken vindt u de algemene voorwaarden.

Op dit moment kunt u nog steeds uw bestelling aanpassen of de aankoop stop zetten.
Na het accepteren van de algemene voorwaarden plaatst u uw bestelling door op de knop ‘plaats bestelling’ of ‘finish’ te klikken.

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities 

Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer 

Artikel   3 - Toepasselijkheid 

Artikel   4 - Het aanbod 

Artikel   5 - De overeenkomst 

Artikel   6 - Herroepingsrecht 

Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping 

Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht 

Artikel   9 - De prijs 

Artikel 10 - Conformiteit en garantie 

Artikel 11 - Levering en uitvoering 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging 

Artikel 13 - Betaling 

Artikel 14 - Klachtenregeling 

Artikel 15 - Geschillen 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer 

Naam ondernemer: Melissa Halley

Verdere handelsnaam: Melissa Halley Fine Art

Vestigingsadres: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam

Postadres: Sportstraat 43 III, 1076 TS Amsterdam

Telefoonnummer: 020-4710471

Bereikbaar: Geen vaste uren, beter bereikbaar via mail

E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

KvK-nummer: 34343218

Btw-nummer: NL0016.01.916.B36

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: 

o        de prijs inclusief belastingen; 

o        de eventuele kosten van verzending; 

o        de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; 

o        het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; 

o        de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; 

o        de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; 

o        de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; 

o         of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is; 

o         de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; 

o         de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; 

o         de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en 

o         de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. 
  1. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
  1. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web-omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 
  1. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
  1. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: 
  1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; 
  1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 
  1. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 
  1. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; 
  1. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. 
  1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. 
  1. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 
Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten: 

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. 
  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 
  1. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
  1. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. 

Bij levering van diensten: 

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. 
  1. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 

 
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. 
  1. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.


Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 
  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
  1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; 
  1. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 
  1. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 
  1. die snel kunnen bederven of verouderen; 
  1. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; 
  1. voor losse kranten en tijdschriften; 
  1. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 
  1. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 
  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: 
  1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; 
  1. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; 
  1. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 
  1. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
  1. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 
  1. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
  1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of 
  1. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 
  1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 
  1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. 
  1. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. 
  1. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in originele verzendstaat verkerend. 
  1. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten. 
  1. De garantie geldt niet indien: 

o           De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; 

o           De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn; 

o           De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.


Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 
  1. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. 
  1. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
  1. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding. 
  1. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. 
  1. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 
  1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging 

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
  1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
  1. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: 

o           te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; 

o           tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; 

o           altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. 

Verlenging 

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur. 
  1. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften. 
  1. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. 

Duur 

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten. 

 
Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. 
  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. 
  1. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 
Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. 
  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. 
  1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
  1. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. 
  1. Klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. 
  1. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. 
  1. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. 
  1. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing. 

 
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
As for drawing materials I use a wide range.
As a teenager I started out working in colouring pencils.
I loved using Karisma colouring pencils and when they stopped being made I switched to Derwent, both Derwent Coloursoft and Derwent Inktense.
Later I started adding soft pastels by Schmincke.

At the academy I learned about graphical techniques like etching, linocut etc.
Thanks to studio Grafisch Collectief Thoets I was able to continue to work in these techniques.
As of 2020 I make all my art from my home studio.
For me most important are the cutting tools. Pfeil linoleum & block cutters are truely the best!

After a serious hand injury I had to switch everything up because etching, gouging or even just drawing with pencils or soft pastels would hurt my hand too much.
Using brushes and working in bistre and ink was a good solution.
Luckily the use of my hand is almost back to normal.
Right now I love doing linocuts and watercolours.
As for watercolour brands I use a mix of Winsor & Newton, Schmincke and Daniel Smith.

As of lately I don't paint on regular paper. I mount my watercolour paper on a wooden panel!
How? Click here to read the blogpost 'Mounting Paper on Wood' to learn all about it!

Back to About page